Spuštanje visokog pritiska prirodnim putem

Spuštanje visokog pritiska prirodnim putem!3 minuta čitanja

PITAJTE DOKTORA

• Spuštanje visokog pritiska prirodnim putem podrazumeva suštinsku promenu životnih navika.

• Ako izgubite 10 kg, pritisak će pasti od 5-10 mm živinog stuba.

• Osnova lečenja pritiska ishranom je izbacivanje soli.


Spuštanje visokog pritiska prirodnim putem redstavlja jedan veliki izazov…

Pacijenti nas vrlo često pitaju da li je taj tip lečenja uopšte moguć.

Mi im na to odgovorimo da jeste, uvođenjem dijete i korenite pomene u životu može da se snizi visok pritisak.

Ali naglasimo, da to nije ni malo lako i da su najčešće lekovi neizbežni.

Kako izgleda spuštanje visokog pritiska prirodnim putem?

Lečenje visokog pritiska prirodnim putem podrazumeva kompletnu promenu životnih navika.

1. Manji, a češći obroci.

Bitno je ne opteretiti previše želudac.

Previše hrane u želucu može dovesti do problema sa varenjem a samim tim i skok pritiska.

2. Izbaciti dosoljavanje hrane, a soljenje prilikom kuvanja smanjiti na minimum.

Na žalost, so je toliko ušla u našu ishranu da ju je teško eliminisati…

Setite se samo ćevapa kupljenih u prodavnici i slanoće koje su imali.

3. Izbaciti masne delove mesa, uopšteno masno.

Oko ove terme se dosta “lome koplja”, ali stvar je u umerenosti, ok je ponekad jesti slaninu ali jesti je svaki dan nije dobro.

4. Hranu pripremari kuvanjem ili pečenjem, a ne prženjem i pohovanjem.

Prženje i pohovanjem mogu da se stvore karcinogena jedinjenja koje negativno utiču na zdravlje.

5. Unositi više povrća i voća.

Osim vitamina i vode, voće i povrće je bogato vlaknima i imaćete normalnu stolicu.

6. Povećati unos morske ribe.

Morska riba je bogata omega-3 masnim kiselinama koje štite naše krvne sudove.

7. Smanjiti unos slatkiša.

Slatkiši su čista energija i loši šećeri koji mogu da iscrpe Vaš pankreas i dovedu do šećerne bolesti.

8. Izbacite gazirana pića i alkohol.

Gazirana pića i alkohol štete jetri i samim tim celom organizmu.

9. Prekinuti pušenje.

10. Smanjiti stres na minimum.

11. Fizička aktivnost je poželjna.

Za nekoga ko nije aktivan, lagana šetnja od pola sata svakog dana za početak je sasvim dovoljno.

Takav tip šetnje je istovremeno najsigurnija jer ne izlažete svoj organizam naporu većem nego što može da podnese.

Naravno ima i onih kojima je i ovo prevelik napor.

Ukoliko niste sigurni koji vid fizičke aktivnosti je za vas odgovarajući, konsultujte lekara.

Kako u praksi izgleda spuštanje pritiska prirodnim putem?

Ali imajte na umu za svaki kilogram koji se izgube, gornji pritisak pada za vrednosti od 1 mmHG.

To znači da ako smršate 5 kg, pritisak može pasti za 5 mmHg.

Ako izbacite so iz upotrebe, odbosno smanjite njenu upotrebu, za još 4-5 mmHg može pasti pritisak.

Umerena fizička aktivnost takođe obara pritisak za 3-5 mmHg.

Konzumiranje voća i povrća, može čak smanjiti pritisak za 11 mmHg.

Kad se sve sabere, samom promenom životnih navika, možete spustiti pritisak za 20-25 mmHg.

PITAJTE DOKTORA

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *