trežnjenje

Trežnjenje i sve što ide uz to ili kako se otrezniti posle vesele noći pune alkohola?5 minuta čitanja

Trežnjenje! Spremate li se za izlazak ili za provođenje ugodne večeri ili praznika na velikoj proslavi punoj ljudi, muzike, hrane i alkohola? Da li ste se nekada napili na takvoj proslavi i kako ste se otreznili posle nje? Da li možda Vi imate neku čarobnu formolu za otrezniti se dan posle?

U ovom tekstu ćemo pokušati da vam približimo kako mi pristupamo tom čarobnom mehanizmu trežnjenja i čega se najviše tokom trežnjenja bojimo.

Prvo nekoliko činjenica:
1. Alkoholu je potrebno jako kratko vreme da iz našeg stomaka dođe u krvotok i otprilike za desetak minuta počinje da deluje, a vrhunac bude za oko sat vremena.
2. Koncentrovanija pića koja imaju viši procenat akohola brže deluju od pića sa manjom koncentracijom alkohola.
3. Hrana usporava preuzimanje alkohola u krvi ali ga ne zaustavlja.
4. Alkohol se prerađuje u jetri i od njene dobre funkcije ali i samog stanja organizma, godina, zdravlja zavisi koliko dugo će da traje trežnjenje.
5. Jetri je potreban otprilike jedan sat da preradi jedno piće.
6. Alkohol u urinu može da se otkrije u periodu od 12 – 48 sati a u izdisajnom testu do oko 24 h, mada precizniji aparati mogu alkohol da otkriju i u dužem vremenskom periodu, tako da nema sedanja za volan posle pijane noći.

Šta mi radimo kada nam neko dovede osobu pod dejstvom alkohola ili nas pozove i pita kako uspešno obaviti trežnjenje?

Prvo pokušamo da utvrdimo da li je ta osoba povređena. To je najosnovnije, pijane osobe su sklone padanju, udaranju glavom i povredama ekstremiteta.

Takođe vrlo često se dešava da osoba pod dejstvom alkohola bude i napadnuta od strane nekih drugih osoba, nekad i opljačkana, tako da sve to treba uzeti u obzir pre pregleda i postavljanja dijagnoze ( nije svako ko je pijan u nesvesti od alkohola, možda ima i potres mozga ili je dijabetičar kome je pao šećer ).

Uvek pratnji ili onome ko poziva naglasimo da mora da provede pored pijane osobe jedno određeno vreme, sve dok se definitivno ne uveri da nema povreda ( to vreme može da bude jako dugo ).

Pijane osobe treba staviti na bok ako dođe do povraćanja da ne bi ispovraćani sadržaj udahnuli i njime se ugušili.

Inače jednom davno smo imali pacijenta koga su uneli potpuno bez svesti u našu ambulantu, umokrio se, buncao i nikako nismo mogli da ga probudimo, skener je bio dobar kao i sva ispitivanja, probudio se tek posle tri dana, oran i čio.

Sama sumnja da postoji neka povreda ili da nešto nije kako treba zahteva detaljno ispitivanje.

Kada se definitivno uverimo da nema povrede i da je ta osoba samo preterala sa alkoholom onda krećemo sa mukotrpnim poslom koji se zove otrezniti nekoga ko to možda i ne želi…

Šta je potrebno da bi se neko otreznio?

Pre svega vreme.

Ne postoji način da se alkohol koji je dospeo u krv na neki veštački način izbaci. Mi imamo samo jednu jetru i ako ste popili mnogo alkohola za praznike ili proslavu, jetri će trebati mnogo vremena da taj alkohol neutrališe.

Osnova trežnjenja je nadoknadjivanje tečnosti. Svo to znojenje dok plešete i sav taj alkohol koji ste uneli dovodi do gubitka tečnosti i dehidratacije. Važno je nadoknaditi tu tečnost koja se izgubila. Popijte punu čašu vode pred spavanje i imajte još vode pored sebe kako bi je pili u toku noći.

Spavanje je takođe bitno za trežnjenje, iako taj san zna da bude mučan, isprekidan, ipak on daje našoj jetri vremena da izbaci sve te negativne sastojke iz našeg organizma.

Jedite laganu hranu, izbegavajte teške obroke nakon pijane noći jer mogu da vam naprave mučninu i da povraćate. Povraćanje je korisno samo do onda dok se alkohol ne dospe u krv, tako da se nemojte siliti, možete samo da se naterate na još veći gubitak tečnosti.

Konzumiranje kafe, energetskih napitaka i drugih napitaka koji tzv. podižu sistem, mogu samo trenutno da vas oporave, ona ne mogu da očiste vaš organizam od alkohola. Mada napici bogati vitaminom C i B mogu da pomognu jetri da ubrza razgrađivanje alkohola ali pod uslovom da vam ne bude muka od njih.

Šetnja može da ubrza trežnjenje, ali nemojte preterivati, pogotovo ako ste popili mnogo alkohola. Bolje je da legnete da spavate nego da upadnete u šanac i razbijete glavu.

Vožnja automobila nikako ne trezni, nemojte nikako da sedate i da vozite u alkoholisanom stanju, čak i ako ste popili trunčicu alkohola.

Smirivanje agresivnih alkoholisanih pacijenata je priča za sebe i jako je komplikovana i teška stavka, najbolje je ubediti ih da legnu da spavaju.

Mamurluk je nešto što se očekuje za dan posle.

Alkohol i lekovi ne idu jedno sa drugim.

Kako da se ne napijete? Jednostavno – NEMOJTE DA PIJETE ALKOHOL! Ali ako već hoćete , onda se pridržavajte par pravila:
1. Držite se pića koja nemaju mnogo alkohola u sebi ( ali ne zaboravite pivo nije voda)
2. Uz svako piće popijte čašu vode.
3. Grickajte grickalice kako bi usporili preuzimanje alkohola u krvi ( ne stoje za džabe grickalice po kafićima… ). Ako jedete pre konzumiranja alkohola, alkohol se sporije resorbuje u krvotok.
4. Usporite sa pijenjem i probajte da se kontrolišete i prekinete kada vidite da vam je dosta.
5. I naravno, nemojte tradicionalno da mešate alkoholna pića. Jednom kada krenete sa jednim pićem nastavite sa njim

Na žalost nema čarobne formule za trežnjenje i ono zahteva vreme, mnogo strpljenja i ljubav prema pijanoj osobi.

To je proces praćen povraćanjem, nekontrolisanim vršenjem nužde na sve strane i agresivnošću, stvarima koje i najstrpljivijeg čoveka mogu da dovedu do ludila i polako ga teraju od pijane osobe.

Tako da nemojte da preterujete, svi mi znamo koja je naša „mera“ i samim tim kada treba da stanemo.

Dopada vam se članak? Lajkujte nas i čitajte nove tekstove svake nedelje.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *