jaja

Kuvana jaja2 minuta čitanja

Jaja predstavljaju jednu od osnovnih namirnica koje čovek koristi već hiljadama godina. Mogu da se konzumiraju i upotrebljavaju na hiljadu načina, od klasičnog kuvanja pa do pravljenja torti i nekih složenih jela. Nekako o njima kao o namirnici ipak počnemo ozbiljnije da razmišljamo tek u periodu nekih proslava kada se ona konzumiraju u ogromnim količinama. I onda se tu postavi pitanje, da li je zdravo jesti jaja?

Pre svega na jaje mora da se gleda kao na zasebnu namirnicu, to se nekako stalno kod nas zaboravlja. Svi na jaje gledaju kao na dodatak u ishrani. Jaja sa slaninom, sa mesom, sa pihtijama…. Kombinacije su ogromne. A u stvari jaje predstavlja obrok samo za sebe.

Količina hranljivih materija koja se nalazi u njemu je dovoljna da čoveka zasiti i da ga drži poprilično dugo. Visok nivo proteina koji se nalazi u jajetu nas čini sitim a visok nivo vitamina B12 zatim vitamina A i D jaje čini jako bitnim u našoj ishrani. Nivo gvožđa koji se nalazi u jajetu je jednak količini gvožđa koji se nalazi u mesu. Dok se proteini najviše nalaze u belancetu, vitamini, holin i ostale supstance se uglavnom nalaze u žumancetu.

Tu sada dolazimo do onog dela gde mora da se kaže da u žumancetu ima onih tzv nezdravih masnoća holesterola. Ali onda se opet vraćamo na ono što smo spomenuli na početku jaja nisu dodatak u ishrani, ona predstavljaju obrok sam za sebe, dovoljno vam je da pored dva jaja dnevno uzmete i neku salatu i to vam je ceo obrok, ne morate baš da dodajete uz to i slaninu ( ma koliko to bilo ukusno….) šunku, meso…..

Što se kvaliteta radi, tu nema govora da je pravo domaće jaje stvarno najzdravije, ali čak i ako jedete domaća jaja a kombinujete ih sa još nekom hranom bogatom masnoćama tu neku zdravu stranu jaja ćete anulirati.

Dopada vam se članak? Lajkujte nas i čitajte nove tekstove svake nedelje.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *