Kiseo kupus

Kiseo kupus, koliko je zdrav i kakvog ga treba najviše konzumirati?2 minuta čitanja

Da li ste znali da su još stari Kinezi pre 2000 godina pravili kiseo kupus. Kod nas je on neizostavan deo zimnice skoro svakog domaćinstva! Ali da li ste znali koliko ga je zdravo jesti u tom periodu ali i tokom cele godine?

Pa krenimo, zašto je kiseo kupus zdrav?

Onog trenutka, kada stavimo kupus u bure, dodamo so, vodu i sve ostalo što poželimo, kreće process fermentacije.

Bakterije koje se normalno nalaze na kupusu u vazduhu i na našim rukama, počinju da razgrađuju šećer iz kupusa i tako se stvara podloga za razvoj dobrih probiotskih bakterija koje možemo naći u jogurtu i kefiru.

Ne kaže se za džabe da zdravlje na usta ulazi. Te probiotske kulture predstavljaju osnovu zdravlja kiselog kupusa. One pospešuju varenje i time potpomažu rad creva i preuzimanje hranljivih materija u organizam. Potpomažu stvarnju dobrih bakterija u našim crevima i time creva čine zdravijim i otpornijim na spoljne uticaje, pogotovo posle duže upotrebe antibiotika .

Vlakna koja kiseo kupus sadrži su dobra za stvaranje normalne stolice, produžuju vreme sitosti i ako se konzumira duži vremenski period može da pomogne u gubljenju viška kilograma što je inače karakteristika namirnica koje su bogate vlaknima.

Kiseo kupus je bogat vitaminom C. Nadaleko je poznata priča da su se moreplovci na starim jedrenjacima borili protiv opake bolesti skorbut ( što je nedostatak vitamina C), konzumirajnjem kiselog kupusa. Tako da on predstavlja neizbežnu namirnicu za jačanje imuniteta.

Takođe sadrži nadaleko hvaljeni vitamin K2 koji potpomaže zdravlju kostiju jer utiče na vezivanje kalcijuma za kosti.

To je jako bitno kod žena u postmenopauzi, kada im zbog prestanka menstruacije i prestanka lučenja ženskih polnih hormona dolazi do slabljenja kostiju tzv. osteoporoze i može lakše doći do preloma.

Pored svega ovoga kiseo kupus sadrži i mnogo minerala kalcijuma, magnezijuma idr.

Međutim veoma je bitno napomenuti da kupus ne treba mešati sa ostalim slanim namernicama jer je veoma bogat natrijumom i kada ga spremate, ne morate da dosoljavate jelo koje pravite. Čak ga možete oprati ili ostaviti u vodi da malo odstoji kako bi se količina soli u njemu smanjila.

Najbitnije od svega je da ga je najzdravije jesti sirovog odnosno bez termičke obrade koja ubija probiotske kultura i vitamine u njemu, naseckajte ga sitno, prelijte maslinovim uljem i alevom paprikom i eto vam brze a zdrave salate…

A što se sarme tiče, dobro, dobro znamo, sarma je sarma šta da se radi…

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *