Ječam

Ječam, zašto je zdrav, kako smo ga otkrili i kako ga mi pripremamo?2 minuta čitanja

Šta prvo pomislite kada kažete ili čujete reč ječam, naravno pomislite na pivo, vrućinu i hlad…

Ali ječam je mnogo više od toga.

Mi smo ga bukvalno slučajno otkrili kao jednu namirnicu koju možete da konzumirate za bilo koji obrok i u bilo kojoj slatko-slanoj varijanti. Plus ječam je jako zdrav.

Od kada je ječam poznat ljudima?

Ječam je u ljudskoj kulturi poznat od davnina, gajio se još pre 10 000 godina i koristio u ishrani kako ljudi tako i životinja.

Danas su ga druge žitarice gotovo u potpunosti istisnule sa naših trpeza kao i činjenica da se on više povezuje sa izradom piva nego sa nekim jelom.

Zašto je ječam tako zdrav?

Ječam je bogat vitaminima iz grupe B, pre svega u njemu ima niacina i vitamina B6 kao i minerala, najviše magnezijuma, fosfora, selena, gvožđa.

Sadrži samo 1 procenat masti i 10 procenata proteina. Dobar je za stolicu jer ima visoki sadržaj vlakana, ali sadrži i interesantan beta glukan.

Šta je to beta glukan?

Beta glukan je jedna vrsta složenih šećera ili polisaharida koji se mogu naći u žitaricama (ječam, ovas) kao i pečurkama i algama.

Naš organizam ga ne stvara, već se mora uneti ishranom.

U Američka FDA (Uprava za hranu i lekove) je utvrdila da 3 grama beta glukana dnevno dovodi do smanjenja holesterola i LDL holesterola.

Pored toga beta glukan je odličan za dizanje imuniteta i potpomaže našem organizmu u borbi sa mnogim bolestima.

Otprilike 1 kg ječma sadrži 20-100 grama beta glukana.

Kako mi pripremamo ječam?

Kupujemo ga u prodavnici zdrave hrane (nalazi se u obliku oljuštene verzije tzv. geršla), mada se verovatno može naći i u većim supermarketima.

Uveče ga potopimo u vodu a ujutru kuvamo otprilike 45 minuta. Dobro je ostaviti ga malo da odstoji posle kuvanja da bi još upio tečnosti pa tek onda ga treba procediti.

Kada se ohladi dodamo u njega:

1. Kiselo mleko ili jogurt sa voćem
2. Kašiku meda
3. Dve supene kašike mlevenih oraha (koliko ko želi) mogu i bilo koji drugi orašasti plodovi ili suvo         grožđe
4. Dobro promešate i to je to!

Dodali smo jednom ječam kao prilog gulašu, što isto tako nije loše. Ima jako puno kombinaciji nekako ga možete jesti uz sve.

Što se ukusa tiče, žilaviji je od žita, ali nekako i zasitniji. Posle jedne činije za doručak nismo bili gladni do ručka.

Treba samo naglasiti da nije za osobe alergične na gluten.

Dopada vam se članak? Lajkujte nas i čitajte nove tekstove svake nedelje.

Pitajte nas, recite šta mislite :)

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *